Sport

Manchester United tamatkan minat Joao Felix dan sediakan tawaran 60 juta euro untuk bintang Piala Dunia Perancis

Manchester United telah meninggalkan perjanjian pinjaman yang berpotensi untuk Joao Felix dan kini sedang mempertimbangkan perpindahan wang besar untuk penyerang Perancis Randal Kolo Muani, menurut laporan.

Manchester United menamatkan minat Joao Felix

Erik ten Hag sangat ringan dalam pilihan serangan berikutan pemergian Cristiano Ronaldo, dengan Anthony Martial dan Marcus Rashford satu-satunya pilihan senior, mantap yang mampu mengetuai barisan dan bermain di bahagian tengah.

Felix muncul sebagai penyelesaian jangka pendek yang berpotensi selepas tidak disenangi oleh Diego Simeone, dengan Atletico Madrid bersedia untuk menyetujui perjanjian pinjaman.

Pemain antarabangsa Portugal itu ditawarkan kepada United, Chelsea dan Arsenal oleh ejennya, Jorge Mendes, tetapi The Telegraph mendakwa Red Devils kini telah menamatkan minat mereka dan sedang mencari penyelesaian alternatif.

Atletico sedang mencari bayaran pinjaman €15 juta (£13.3 juta), manakala gaji Felix sehingga akhir musim akan menelan kos tambahan €6 juta (£5.3 juta), ditambah Mendes juga menjangkakan bayaran.

Itu adalah harga yang terlalu melampau untuk dibayar untuk United yang telah menolak permintaan dan berundur daripada perjanjian, dan ia akan memerlukan peralihan dramatik dalam kedudukan Felix, Atletico dan Mendes untuk United kembali ke meja rundingan.

Tetapi Ten Hag tetap terdesak untuk membawa masuk penyerang baharu dan telah mengemukakan kesnya kepada lembaga pengarah United, yang kini sedang mempertimbangkan perpindahan untuk pemain depan Frankfurt Kolo Muani menurut akhbar Perancis L’Equipe.

Bintang Perancis Randal Kolo Muani dikehendaki oleh Manchester United

Kolo Muani menjaringkan gol ketika menentang Maghribi pada separuh akhir Piala Dunia (Gambar: Getty)

Terdapat cadangan bahawa United terhad kepada hanya menandatangani pemain secara pinjaman – dengan Glazers tidak mahu membenarkan sebarang tawaran semasa mereka ingin menjual kelab itu – tetapi pendirian itu boleh berubah untuk pemain yang betul.

Kolo Muani telah menikmati musim debut yang sangat baik untuk Frankfurt dan mendapat tempat dalam skuad Perancis Didier Deschamps untuk Piala Dunia, mempamerkan aksi hebat di Qatar.

Menurut L’Equipe, United kini sedang menyediakan tawaran €60 juta (£53 juta) untuk pemain Perancis itu, yang hanya berpindah ke Frankfurt dari Nantes pada musim panas dengan perpindahan percuma.

United bukan satu-satunya pasukan yang berminat, dengan Bayern Munich juga memantau pemain berusia 24 tahun itu ketika mereka mencari pengganti jangka panjang untuk Robert Lewandowski – yang sudah tentu berpindah ke Barcelona pada musim panas.

Piala Dunia: 5 perkara yang perlu diketahui tentang pemain Perancis 44 saat Randal Kolo Muani |  The Straits Times

Bagi pihaknya, Kolo Muani dipercayai agak berat hati untuk meninggalkan Frankfurt sejurus selepas menyertainya dan lebih suka menilai pilihannya pada musim panas.

Pemain antarabangsa Perancis itu adalah sesuai untuk jenis penyerang yang Ten Hag inginkan, mampu bermain sebagai tumpuan atau di luar sayap, dan dia mempunyai lima gol dan sembilan bantuan dalam hanya 14 penampilan Bundesliga musim ini.

Frankfurt, bagaimanapun, terdesak untuk mengekalkannya, terutamanya ketika mereka bersedia untuk perlawanan Liga Juara-Juara menentang Napoli bulan depan.

Sumber: metro

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…