Sport

Saya Masih Di Sini Kerana Liverpool Perlukan Pembaharuan

Jurulatih Liverpool , Juergen Klopp , berkata alasan untuk kekal adalah kerana The Reds masih menjalani proses pembaharuan. 

Kedudukan Liverpool menjadi tumpuan pada musim 2022-2023 kerana kemajuan yang tidak meyakinkan.

The Reds masih berada dalam keadaan limbo di tengah-tengah kedudukan Liga Perdana , di tempat ke-9 dengan tepat 29 mata.

Mereka berada 10 mata di belakang Manchester United yang berada di tempat keempat, aka ambang selamat untuk layak ke Liga Juara-Juara.

Ketika pencapaian Liverpool semakin teruk , kesinambungan kerjaya Juergen Klopp sebagai jurulatih turut dipersoalkan.

A crazy number – Jurgen Klopp set for 1,000th game as a manager |  HeraldScotland

Malah, Klopp masih terikat kontrak sehingga 2026 selepas menandatangani sambungan pada April 2022.

Jurulatih Jerman itu tidak bimbang tentang masa depannya di Anfield.

Juergen Klopp  menganggap keputusannya untuk kekal penting bagi proses pembangunan Liverpool .

Keputusan yang dicapai Mohamed Salah et al kini dianggap oleh Klopp sebagai bukan masalah besar kerana ia hanyalah halangan jangka pendek.

“Saat ini adalah cabaran, walaupun bukan yang terbesar. Salah satu sebab saya menyambung kontrak adalah kerana saya tahu saya perlu melakukannya,”

HLV Jurgen Klopp lỡ trận gặp Chelsea vì dương tính

” Masalah Liverpool tidak akan hilang dalam sekelip mata.”

“Jika Liverpool mempunyai jurulatih baharu sekarang saya akan bercuti manakala orang ramai mendakwa keadaan semasa tidak akan berlaku jika saya ada.”

“Jelas sekali saya bukan orang yang boleh membawa keajaiban.”

“Oleh itu, dengan masalah dalam tempoh peralihan, banyak kecederaan, perkara lebih sukar.”

“Saya tiada masalah dengan itu. Memang benar, majoriti orang hanya melihat momen jangka pendek, tetapi Liverpool mempunyai fokus jangka panjang, itulah yang kami lakukan,” tambah Klopp.

Jurgen Klopp's selection statement could be his Bill Shankly moment

Bekas jurulatih Borussia Dortmund itu turut mengingatkan Liverpool bahawa proses pembaikan Liverpool tidak akan sama dengan kelab lain.

Kerana setiap pasukan mempunyai kaedah yang berbeza.

“Sudah tentu terdapat banyak cara untuk membuat kemas kini, tetapi semuanya berdasarkan situasi semasa, terutamanya dengan apa yang berlaku di sekeliling,” kata Juergen Klopp .

“Contohnya ialah Chelsea dengan pemilik baharu. Tiada siapa yang tahu bagaimana mereka membelanjakan wang sebanyak yang mereka ada,” kata Klopp lagi.

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…